lauantai 7. maaliskuuta 2015

Hukkaan heitettyjä hetkiä

Tänään makoilin sängyssä kolme tuntia. Lähettelin Facebook -viestejä vieressä köllivälle kaverille. En saanut henkeä, kun nauroin mitä tyhmimmille läpille. Soitin pizzatilaukseen niin monta kertaa, että viimeisillä puheluilla vastaaja tunnisti ääneni. Katsoin How I Met Your Mother -sarjan kaksi jaksoa, jotka olin jo nähnyt. Etsin huonoin tuloksin pudonnutta helmikorvakorua ja pastaa, ja olin varma, että kaverini lattiassa on musta-aukko.

Tänään minun piti tiskata ja tehdä koulujuttuja. Siivoilla ja kirjoittaa muutama artikkeli dedikseen mennessä. Yhdessä galleriassakin olin suunnitellut käyväni, ja syöväni lounaaksi salaattia. Nyt kello on kahdeksan illalla, ja päivän aktiivisin tapahtuma on ollut hiusten pesu.

Tänään vietin aikaa yhden parhaimman ystäväni kanssa, jonka kanssa en ole ollut pitkään aikaan. Lainasin hänen verkkareitaan ja pystyin olla rennosti omana itsenäni. Puhuin ja kuuntelin. Lähtiessäni kaverini sanoi minulle, että olipa kiva päivä.

Tänään oli sellainen päivä, josta yleensä tuntisin huonoa omatuntoa. Ajattelisin vain sitä, mitä en tehnyt. Täällä kotona pysähdyin ja päätin, että huomenna ehdin työskennellä niiden dedisten kanssa. Huomenna voin syödä sitä salaattia ja olla kunnon kansalainen. Ei tänään niin vaarallista sittenkään ollut, varsinkaan, kun en useimmiten vietä päiviäni näin. Ehkä juuri tänään minulle oli paljon tärkeämpää nauraa ystäväni kanssa niin, että poskiin koskee edelleen.

Kuva: Salla

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Nyt soi: Indiana - Solo Dancing

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti